Hallo dengue, hallo ziekenhuis

Net toen ik had besloten dat ik mijn zakjes bouillon, meegenomen voor als ik ziek zou worden, wel kon nemen wanneer ik daar zin in had, werd ik de volgende dag ziek. Even schrikken toen ik 40.2 op de thermometer zag staan, maar gelukkig gaf een andere thermometer 'slechts' 38.8 aan. Toch maar even naar de dokter gegaan, samen met Hannah en de coördinator. De tuktuk in het heftige verkeer is misschien niet een ideaal vervoermiddel als je je niet goed voelt, maar beter dan lopen of met de bus. De dokter mat niets eens mijn temperatuur op, maar geloofde me kennelijk op mijn woord. Mijn goede voorbereiding, met paspoort, verzekeringspasjes en medicijnboekje was ook niet nodig geweest. Enkel mijn naam spellen was genoeg. Hele dosis paracetemol meegekregen, gelukkig hielp het wel gelijk! De rest van de dag in bed gelegen en goed verzorgd door Hannah! De volgende dagen nog steeds beroerd, bloedtest gedaan en aan het infuus gelegen. Uiteindelijk donderdag opgenomen in het ziekenhuis. Hier blijkt het dengue te zijn, terwijl de vorige drie artsen bleven verzekeren dat het geen dengue was, maar gelukkig al in de herstelende fase. In het ziekenhuis heb ik mijn eigen kamertje, waar ik aan mijn infuus lig. Eerst ben ik erg blij daar te zijn, omdat er eindelijk goed voor me gezorgd wordt. Maar nadat ik me beter voel is het behoorlijk vervelend. De dokter komt op de een of andere manier rond twee uur snachts, daar word ik dan voor wakker gemaakt en kan vervolgens niet meer slapen.. De zusters hebben hun soort kamertje naast mij,enkel afgescheiden met een gordijn. Ze zijn hier de hele avond luid aan het praten en alle lichten staan aan. Verder behandelen ze mij alsof ik een dom klein kind ben, waar ik ook niet bepaald van gediend ben. Zo werd op een gegeven moment zomaar een pil in mijn mond gestopt, waarop ik toch maar even vroeg wat het was en of ze me dat misschien gewoon normaal met een glaasje water konden geven. Ook zijn ze de hele tijd ov je ij aan het praten in Singalees, kijken ze stiekem door de gordijntjes heen, maar zeggen verder niets en noem maar op, erg netjes.. Zaterdag kwam het dan ook als een klap om te horen dat ik niet naar huis mag. Ik moet tot maandag in het ziekenhuis blijven en tot donderdag in het land. Ik lijk wel een verdachte uit zo'n politieserie, je bent vrij om te gaan, maar je mag niet de stad verlaten.. Gelukkig is mama nu onderweg hiernaartoe en heb ik vanaf vanavond prettig gezelschap en een liefdevolle verzorger ♥

Reacties

Reacties

Marije

Lieve Nien,
Wat was het ook voor ons schrikken, maar wat ga jij hier goed mee om. Het is allemaal ontzettend vervelend en ook wel spannend, maar jij slaat je er doorheen. BIKKEL!!!
Ik ben trots op je.

Wordt snel beter, een hele dikke knuffel en zoen!
Marijtje

Papa

Ik ben blij dat je er alweer zo luchtig met humor over kan schrijven!
Ik ben het met Marije eens; je bent een BIKKEL!
Veel liefs,
Papa

Oma en OPa

Lieve Nienke,
Net je mail gelezen.Hopen dat verder alles goed gaat en dat je met mama donderdag naar huis komt.Fijn dat mama naar je toe komt.
Veel liefs,
Oma en Opa

Els

Ik dacht al waar blijven je verhalen. Had intussen wel gehoord dat je ziek was!
Fijn dat je moedertje zo dadelijk bij je is.
Hoop dat je snel herstelt om naar huis te mogen.
Kom je snel opzoeken!! Save travels!

Leo

Nou, nou Nienke je maakt wel wat mee. All the way....
Fijn te horen dat het wat beter gaat. Fijn ook dat Liesbeth er bijna is. Een betere dokter kan je niet hebben!
Sterkte en alvast een goede terugreis.
Liefs en een dikke knuffel,
Leo en Carla

Bert Ziere

Hey Nienke,
Wat een domper, zo vlak voor de eindzege.
Hopelijk kom je er goed doorheen, maar met jouw optimisme zal dat vast wel lukken!
We wensen je veel sterkte en een goede terugreis.

Andrea

Lieve Nienke, goed om weer wat van je te horen. Jammer dat je niet 'fit to fly' was. MAAR MET Liesbeth samen wordt het ongetwijfeld een veel fijnere terugreis. Ik hoop dat je je snel beter voelt! TOT GAUW, LIEFS Andrea en Leen

Aukje

Ha Nienke,

Een goed teken dat je weer schrijft en je wat beter voelt. Hopelijk is deze narigheid snel voorbij en kun je genieten van al je indrukken, ervaringen en ontmoetingen. Inmiddels is je moeder er en dat is fijn. Als je niet fit bent is vertrouwde aandacht heel belangrijk. Beterschap en een goede terugreis toegewenst.

tot gauw

Aukje

Carla

Lieve Nienke (en Liesbeth),

Fijn om wat van jou zelf te horen. Nu maar duimen voor donderdag. Dikke knuffel, Carla

Travel Active

Hoi Nienke,

Wat super fijn dat je mams jouw kant op komt. Heel veel beterschap namens ons allemaal hier. We leven met je mee!

Groetjes van het Travel Active team in Nederland.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active