Toerist in eigen stad

Nadat we zondagavond terugkwamen en onze kamer in wilden gaan, bleek dat onze bedden aan anderen vergeven zijn en wij moeten verhuizen, why? Dus alle losse spullen die nog in de kamer lagen moeten pakken en mijn klamboe halen van het bed waar inmiddels al iemand anders in lag. Goed geregeld. Morgen maar even orde aanbrengen in de chaos naast mijn bed.. Gelukkig heeft mama al laten weten dat mijn bed thuis niet vergeven is :) Deze week ga ik weer lesgeven aan de monniken. Er is kennelijk geen coördinator beschikbaar voor mij, vind ik opzich prima, maar zou wel handig zijn als ik wist welke bus te nemen. Wij hebben onze coördinator weleens om het nummer gevraagd, maar als antwoord kregen we altijd dat het in Singalees staat. Dus wij vroegen ons af hoe we dan ooit alleen konden gaan, maar dat was niet nodig verzekerde hij ons. Oke, tot nu toe dan. Ik weet gelukkig dat alle bussen over de rivier gaan en als ze daarna de verkeerde kant op gaan dat ik dan snel uit moet stappen. Mijn bus ging na de rivier inderdaad de verkeerde kant op, dus ik moest uitstappen en naar de andere bushalte. Daar een tijd gewacht en uiteindelijk 15 minuten te laat aangekomen bij de tempel. Morgen maar wat eerder weg! Lesgeven ging goes en theetijd was weee lekker, maar beetje saai zo alleen. Smiddags ben ik Kandy ingegaan en heb ik de toerist uitgehangen. Het voelt een beetje als toerist spelen in eigen stad, maar ik heb toch leuke nieuwe straatjes ontdekt. De nodige souverniertjes geshopt en foto'sgenomen. Ik kon zonder gedoe een van mijn souveniertjes die ik een week geleden had gekocht ruilen, heel fijn! Ook nog even langs onze grote vriend in de spicemarket geweest, om nog een zoveelste paar kokosnoot opscheplepels te kopen, ze zijn gewoon zo leuk! Daarna weer even zoeken naar de goede bus, maar met een beetje hulp de bus gevonden die zelfs helemaal tot aan de moskee gaat, ideaal! De volgende dag bingo gespeeld met de monniken, dit vonden ze erg leuk! In de middag kleding gewassen en gerelaxed. Het voordeel van mijn nieuwe kamer is een balkon met een fijn zitje en plek om je kleding uit te hangen! Woensdag werden de twee jongens die in afwachting waren van goedkeuring dan echte monniken. Hiervoor woonden zij al 2 maanden in de tempel. Er waren veel mensen bij de ceremonie en tijdens de les kreeg ik van een man een zakje met een soort cakejes erin, erg lief! De bingo van gister was kennelijk zo goed bevallen dat een van de monniken zelf de kaarten voor bingo had gemaakt, zodat we het vandaag weer konden spelen. Erg schattig en natuurlijk gespeeld! Gedineerd in Kandy, om na Felicia haar meditatieweek dan echt afscheid te nemen. Het was erg gezellig met Felicia, Stina, Victoria en Monnika! Op de terugweg hadden we enorm snelle tuktuk die overal langs scheurde, bij de bochten moesten we ons af en toe goed vasthouden, haha! Donderdag weer een leuke les met de monniken, ze hebben zelfs een beetje Nederlands geleerd! Na de lunch de stad ingegaan met Stina en Victoria , een beetje geshopt, ijsje gegeten, geskyped met Marijtje en vervolgens naar de markt. De marktverkopers weten allemaal dat wij vrijwilligerswerk doen en geven ons altijd de speciale 'volunteer price'. Ook herkennen ze ons goed, de man waar ik vorige week wat had gekocht riep enthousiast 'thats a friend of mine' en de man van kraampje 22 op de spice market vraagt ons altijd om anderen ook naar hem toe te sturen. En als we nog meer willen kopen, misschien voor onze zussen of moeders, moeten we zeker bij hem terug komen! Bij de fruitkraam mogen we eerst proeven en ik besluit passionfruit te kopen. Daarmee savonds een heerlijk toetje gemaakt, yoghurtjes, banaan, passionfruit en een chocoladekoekje, heerlijk! Vrijdag met de monniken alle vorige lessen herhaald en Time's Up gespeeld. De Nederlandse les is al een beetje blijven hangen, want ik werd begroet met hun beste 'goedemorgen', erg lief! Smiddags weer Kandy in voor een fototocht. Onderweg zie ik zoveel mooie 'foto's', maar dan heb ik vaak mijn camera niet bij me. Nu dan de nodige foto's van mijn hometown genomen. Jammer dat ik niet altijd zoals papa de moed heb om foto's van mensen te nemen, maar toch leuk om precies te weten waar papa een foto van zou hebben genomen!

Reacties

Reacties

Carla

Ik heb al veel groepen lesgegeven, maar en groep monniken nog niet! haha
Veel plezier nog en tot snel.

Marije

Klinkt als een leuke week!!! Xxxx

Papa

Hoi Nien,
En toch stonden we in Vietnam en Cambodja regelmatig bijna dezelfde foto te nemen. Maar, niet van mensen geloof ik.
Met een telelens kan ik het ook wat ongemerkter doen, dan jij.

Mirjam

Hoi Nienke, wat klinkt dat allemaal relaxed. Volgens mij ben je een echte globetrotter geworden. Dat heb je toch maar bereikt.
En ook je verhaal over de monniken bewijst toch maar dat je echt een goede band op kunt bouwen.
Hier gaat het nu echt winter worden, dus die dikke trui kan je zeker aan.
Liefs, Mirjam

Els

Hoop dat je weer opgeknapt bent en save travels!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active