Ambalangoda

Vanaf vrijdagavond waren we nog maar met zijn vijven in the Green House, omdat de rest een weekendje weg is.

Zaterdag lekker veel ontbijt voor ons en Victoria heeft smiddags pannenkoeken voor ons gebakken. Na deze heerlijke maaltijd moesten we helaas afscheid nemen van Felicia, maar we zullen haar over anderhalve week nog even zien! De rest van de middag gerelaxed, met de family geskyped en mijn spullen gepakt voor de beachweek!

Zondag stond de wekker om 3.30, waarna we om 4 uur opgehaald werden om naar het treinstation gebracht te worden. Om 5 vertrokken we met de trein, van waaruit we een prachtig uitzicht hadden! Aan het einde zaten we echter aan de verkeerde kant, waardoor we nog niet veel van de zee konden zien, en was het vooral erg warm. We werden met de TukTuk opgehaald en ontbeten in het vrijwilligershuis. Hier staat je bordje met ontbijt al voor je klaar, wat een luxe! Na het ontbijt zijn we naar het mooie strand gegaan. Toen we terug liepen, werden we uitgenodigd om mee te gaan met een begrafenis. Dus we liepen een stukje mee, heel bijzonder, maar ook een beetje ongemakkelijk. Zeker aangezien wij als westerlingen hier een soort attractie zijn, we zijn dan ook niet lang gebleven.

Maandag begon het programma van de beachweek met een bezoek aan drie tempels, waaronder de grootste liggende boeddha van Zuidoost Azië. In de middag waren we vrij, zoals we elke dag in deze week zullen zijn. In de avond naar het strand voor de zonsondergang. Door de bewolking was ee naast een mooie roze gekleurde lucht helaas niet veel te zien. Wel mooi, maar niet heel spectaculair.

Dinsdag hadden we een boottocht over het Maduganga Lake. Onderweg zagen we twee varanen, stopten we in een kaneeltuin en kregen we fish therapy voor onze voeten. Dat laatste was vooral erg grappig, zeker omdat het best grote vissen waren. Smiddags op het strand gelegen en savonds weer een gekeken naar de zonsondergang, die minder boeiend was dan gisteren. Maar we blijven volhouden, morgen gewoon weer proberen!

Andrea

Nienke, je tocht nr de olifanten klinkt fantastisch. Je doet ook veel verschillende dingen, leuk! Geniet ervan, ik hier ook als ik je verhalen lees. Liefs van Andrea

Marije

Lekker even gezwommen in de zee?