Teaching Monks

Afgelopen week heb ik samen met Victoria de monniken lesgegeven. We hadden van te voren een mooie les voorbereid, waarmee we doorgingen op wat ze de week ervoor hadden gedaan. Maar toen we maandag bij de tempel kwamen, bleken we opeens een ander groepje monniken te hebben. Dus we moesten improviseren! We hebben nummers, kleuren, lichaamsdelen en jezelf voorstellen (naam, leeftijd, brusjes, woonplaats) behandeld. De volgende dag hadden we een voorbereidde les over voedsel. Verschillende soorten voedsel beschrijven aan de hand van smaak (zoet, zuur, zout, bitter, pittig of neutraal), kleur, vorm, grootte en textuur. Dit hebben we op andere dagen ook gedaan met dieren, aangevuld met vragen als, is het gevaarlijk, kun je het eten, waar leeft het, wat eet het? Ook hebben we verschillende kamers in het huis en meubels behandeld. We hebben geoefend met spelletjes als kruiswoordpuzzels en Time's up. Wat ze erg leuk vonden!

In de middag heb ik steeds geverfd. Beetje jammer dat de verf heel dun en licht is, waardoor je niet veel resultaat ziet op de vieze muren. Maar het was wel gezellig met Zia en Victoria en het eten in de tempel was weer heerlijk!

Reacties

Reacties

Els

Het is iedere keer leuk om je verhalen te lezen.
Nog een paar weken en dan zit je avontuur er weer op.

Leo

Leuk hoor les geven!
Ik werd in Laos een keer op straat aangesproken, of ik Engelse les wilde geven omdat de vaste leraar ziek was. Voor ik het wist stond ik voor een groep monniken. Was flink improviseren maar erg leuk! Iets om niet snel te vergeten.

Marije

En wat ben je inmiddels goed geworden in improviseren hihi!! Ik ben blij dat je het zo naar je zin hebt, ookal is de coördinatie niet altijd wat je zou verwachten.

xxxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active