Leeuwenrots en wild spotten

Om zes uur sochtends vertrokken we met negen op weg naar Sigiriya. Na zo'n twee uur rijden kwamen we aan en begonnen we de klim. Het was een behoorlijke klim, zeker in de volle zon, maar na Adams Peak is dit een eitje voor ons! Het waren vooral de kleine trappetjes die ik erg eng vond, maar wauw wat een uitzicht hadden we bovenaan! Je kon helemaal rondom kijken, prachtig! We hebben hier een tijdje gezeten en de nodige foto's gemaakt, voordat we weer aan de terugweg begonnen. Na Sigiriya stond het Kaudulla National Park op het programma. We lunchen eerst nog even in een restaurantje, want we hebben behoorlijk trek gekregen. Na de lunch gaan we met de jeep het park in. We zien eerst een hele groep ooievaars en een aantal herten. We komen een andere jeep tegen, zij hebben een paar olifanten gezien, dus we hebben goede hoop! Opeens zien wij dan ook olifanten. Maar niet slechts een paar, dit is een kudde van meer dan 50 olifanten! We zien het enorme mannetje lopen en alle vrouwtjes en kleintjes. Ontzettend gaaf! Wilde olifanten zijn vele malen koeler dan tamme olifanten! We rijden verder en zien nog een groepje olifanten, ditmaal zijn het er acht. Op de terugweg zitten Felicia en ik op het dak van de jeep, af en toe even bukkend voor de bomen. We komen veel jeeps tegen die nu op weg zijn naar het park, terwijl wij daar alleen waren met de olifanten, en het begint terug ook nog te regenen. Wat een goede timing! Daarna weer met het busje terug. Heerlijke dag!

Els

Gaaf!!