Monniken en Colombo

Nadat ik woensdag vooral werd gebruikt als hulpje om kinderen naar de wc te begeleiden, heb ik besloten om donderdag met Marleen mee te gaan om monniken les te geven en daarna de tempel te verven. Het lesgeven was erg leuk en de thee was fantastisch. We kregen koekjes, nog meer koekjes, marshmallows, bananen en broodjes! Heerlijk! Na de thee ging ik met Victoria en Florine de tempel verven. Was ook gezellig!

Op vrijdag ben ik weer met Marleen meegegaan om de monniken les te geven. We speelden Time’s up met ze, wat ze erg leuk vonden. Daarna konden we weer genieten van thee met brood, bananen en koekjes. Na de thee gingen we naar huis, om onze spullen te pakken en de bus naar Colombo te pakken. We gingen met de tuktuk naar het busstation en zaten vervolgens 4 uur in de bus naar Colombo. De luxe bus met airco kostte nog geen twee euro. Onderweg bleven mensen instappen en werden de stoeltjes in het gangpad ook open geklapt. In Colombo aangekomen moesten we nog een uur in de bus zitten en een stukje lopen naar ons hostel. We hadden met zijn tienen onze eigen dorm, wat een luxe! ’s Avonds hebben we pizza besteld en in het hostel gegeten. Vervolgens gingen we naar een nachtclub, waar de jongens in hun shorts niet in mochten. Zij moesten dus nog terug om zich te verkleden. Een leuke avond gehad en de volgende ochtend rustig aan ontbeten in het hostel. We zijn de stad even ingegaan, maar er bleek niet veel te doen en te zien. Daarom even naar het strand geweest en vervolgens heerlijk gegeten! Na het eten regende het enorm en moesten we in de regen zo’n twintig minuten naar het busstation lopen. We hadden dit keer de goedkope bus, maar helemaal voorin hadden we meer beenruimte dan in de luxe bus. De goedkope bus kost slechts 1 euro en deed er 4,5 uur over. Veel mensen stonden de hele rit in het gangpad, en ik vond de stoeltjes al niet zo comfortabel… In Kandy moesten we nog de bus naar Mawilmada nemen en het laatste stukje lopen, voor we dan eindelijk weer terug waren. Daar was het eten inmiddels alweer opgeruimd, maar gelukkig had ik nog noodles! De volgende ochtend zijn we in de stromende regen Kandy ingegaan en in een restaurantje gezeten. Verder nog wat rondgelopen op de markt en savonds vertrokken naar de Hill Country, waar we in het huis van de coördinators moeder verblijven!

Papa

Gelukkig had jij wel je avondjurk en hoge hakken aan naar die nachtclub, anders had je er vast ook niet in gemogen.

Kevin - Travel Active

Hoi Nienke,

Wat ontzettend leuk dat je naar Hill country gaat! Heel anders dan Kandy.

Enjoy en we volgen je hier hoor!

Groeten,

Kevin

Marije

Wat een bijzondere ervaringen weer, proud sis.