Eerste week Sri Lanka

De oriëntatieweek in Sri Lanka zit er ook alweer op. Wat gaat de tijd toch snel! Leuke groep vrijwilligers en een drukke week. Zo zijn we maandag begonnen met uitleg over de projecten. We kunnen hier per week bekijken wat we willen doen. Ik heb mij ingeschreven voor zeven weken lesgeven op een preschool, maar in de uitleg werd duidelijk dat de staff vaak niet echt blij is met de hulp en je maar weinig taken geeft. In het weeshuis voor kinderen en vrouwen met een beperking zijn ze daarentegen erg blij met de hulp. Eerst hielden de problemen rond gehechtheid me tegen, maar als je enkel voor een paar uur op de dag gaat heb je daar denk minder mee te maken. Ik heb daarom besloten om dit de eerste en waarschijnlijk ook de tweede week te gaan doen.

Verder zijn we deze week veel in Kandy en de omgeving geweest. Zo hebben we verschillende boeddhistische tempels en een hindoeïstische tempel bezocht. We hebben een klein boottochtje gedaan, een dansvoorstelling bezocht en zijn bij een houtbewerking en Batik werkplaats geweest. Verder hebben we rondgelopen in het winkelcentrum en de markt. De week hebben we afgesloten met een massage!

Dit weekend gaan we naar Adams Peak, daar zal ik jullie daarna weer van op de hoogte brengen!

Reacties

Reacties

Els

Leuk! Weer een nieuwe uitdaging. Top!

papa

Ik ben benieuwd naar Adams Peak. Fijn dat je ons allemaal via dit blog en ons als gezin via de Whatsapp op de hoogte houdt.
Je maakt heel veel mee en doet veel ervaring op. Stoer allemaal, hoor!
Ik ben trots op je.

Aukje

Wat een reis en wat een ervaringen doe je op. Ik geniet van je verhalen.

hartelijke groet van ons allen

Liselotte

Ook wel heel bijzonder denk ik om bij kinderen met beperking te gaan helpen. Benieuwd of je wat hebt aan je Rijndam uurtjes en de verhalen die je vast van je moeder hebt gehoord, maar zal wel heel anders zijn...
Heb je de tand van Boeddha ook al gezien, in Kandy ;)?
Veel plezier!
groetjes Liselotte

Andrea

Lieve Nienke, heerlijk om je nieuwe verhalen weer te lezen. Klinkt soms best spannend,zoals dat visum gedoe. Gelukkig allemaal achter de rug, veel plezier in Sri Lanka! Liefs Andrea

Carla

Weer leuke en spannende verhalen. Ik kijk uit naar je Adams Peak ervaring. Zelf vond ik dat namelijk een heel speciale tocht. Liefs, Carla

Nienke

Bedankt allemaal voor de reacties, leuk dat jullie de tijd nemen mijn blog te lezen :)

Liselotte, een van de tempels was inderdaad de tempel met de tand van Boeddha! Dat was vooral een erg drukke bedoeling!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active