Angkor Wat 2.0

Afgelopen weekend zijn we naar de zonsopgang in Angkor Wat geweest. We hadden Sem de tuktuk van de oriëntatieweek voor ons laten regelen en deze stond om 5 uur sochtends voor ons klaar bij het hostel. Het is een stukje rijden, dan het kaartje kopen en vervolgens naar de vijver voor Angkor. Als we daarheen rijden begint het al een beetje licht te worden, wat voor enige zenuwen zorgt. Maar gelukkig zijn we samen met de vele anderen mooi op tijd! We gaan naar een wat leger plekje aan de zijkant van de vijver, maar daar heb je steeds armen en hoofden op je foto's. Dat bevalt ons niet goed. Marguerite ziet dat er recht voor de vijver plek is om te zitten, hiervoor moet je echter wel door een behoorlijke menigte heen.. Pia gaat erheen, maar een Japanse vrouw zegt daar zelf te willen zitten. Als Pia echter bij ons terug komt staat de vrouw nog steeds. Ze probeert het nog eens en gaat er zitten. Marguerite en ik volgen. We krijgen een hoop boze blikken, oepsie, maar hebben wel een erg mooi plekje! Na de zonsopgang bezoeken we eerst andere tempels, aangezien de menigte nu richting Angkor Wat gaat. We gaan naar Angkor Thom en bezoeken de Bayon, de Baphuon, de Phimeanakas enTerrace of the Elephants. Hierna hebben we behoorlijke trek dus ontbijten we met pannenkoeken, die helaas niet zoveel smaak hebben. We gaan verder naar Ta Prohm, daar begint het enorm te regenen. We schuilen eerst in de tempel en lopen als het wat zachter regent naar de tuktuk, onze camera's onder onze shirts om te beschermen tegen de regen. Tot slot gaan we naar Angkor Wat, waar we prachtige weerspiegelingen hebben in de plassen. Het is hier enorm rustig, een heel contrast met toen ik hier met de family was. Wat echter minder is, is dat we nu niet omhoog kunnen in Angkor Wat.

We gaan weer terug naar het hotel, waar we een paar uurtjes slapen. Daarna gaan we naar Pub Street en eten een crêpe bij La Creperie. We shoppen in de Old Market en terug in het hostel chillen we wat. Daarna eten we bij Little India. We gaan naar een ander restaurant waar ik een heerlijke fried banana split neem. Als we terug naar het hostel lopen besluiten we toch nog even Temple bar in te gaan.

Zondag slapen we een beetje uit, ontbijten met hetzelfde Franse ontbijtje als vorige week en verblijven de rest van de middag bij het zwembad. We lunchen nog bij de Mexicaan, ik boek mijn busticket naar Bangkok en daarna gaan weer terug naar Samrong.

Maandagavond begint het te regenen en dat houdt dinsdag de hele dag aan. Met als gevolg regenvrij in de middag. In de ochtend hadden de kinderen het al koud, het was maar 26 graden, brrr. De modderige wegen zijn ook vrij onbegaanbaar en als de kinderen naar school zouden komen zijn ze helemaal doorweekt. Wij konden vanochtend gelukkig mee met het busje, maar zelfs voor de kleine stukjes van en naar de auto toe hadden we onze poncho's nodig. De directeur gaat smiddags naar de school en bepaalt op basis van het aantal kinderen of school wel of niet doorgaat. Er zijn smiddags maar een paar kinderen en zij zijn drijfnat. Ze worden naar huis gestuurd om lekker op te drogen en als ouders moeten werken kunnen ze op school blijven om te spelen of wat te werken. Wij komen de middag door met kaartspelletjes. Erg gezellig, maar ik hoop dat school morgen wel gewoon doorgaat. Mijn laatste weekje wil ik nog wel les kunnen geven aan mijn lieve kinders!

Ps. Ik heb een heleboel nieuwe foto's toegevoegd!

Marije

Angkor Wat 2.0 klinkt bijna net zo leuk als Angkor Wat 1.0 hahah
Het klinkt ontzettend mooi! Geniet van je kinders deze laatste week!
xxxxx