Tempels en taxiritjes

Afgelopen weekend zijn we zaterdagochtend vroeg vertrokken op weg naar de Preah Vihear Temple. We delen de taxi weer met zijn vijven, Pia, Marguerite, Naomi, Kendall en ik. Eerst zitten er twee voorin, daarna zitten we met vier achterin. We proberen verschillende zitplaatsen uit, maar alles is toch vrij ongemakkelijk. Onderweg kopen we lunch, maar ik vond het er niet echt smakelijk uitzien. Een tros bananen leek me een beter idee. Het laatste stuk naar de Preah Vihear gaan we met een jeep. Dat is met de enorm steile wegen ook wel nodig! We komen bij een deel van de tempel wat een beetje tegenvalt, maar gelukkig blijkt de rest wel heel gaaf te zijn. Met ook nog eens prachtig uitzicht! We komen hier een groep Japanners tegen van onze leeftijd, die erg graag met ons op de foto willen. Met hilarische foto's als resultaat! We gaan weer terug met de jeep en vervolgens met de taxi naar Koh Ker, een andere tempel. Ook deze tempel valt op het eerste gezicht even tegen, maar daarachter verschuilt zich een enorme piramideachtige tempel. Je kunt deze tempel beklimmen, het kost aardig wat energie, vooral in de volle zon, maar dan heb je een nog mooier uitzicht dan bij de Preah Vihear! We rijden daarna door naar Siem Reap waar we in hetzelfde hostel als vorige keer verblijven, maar ditmaal in een dorm.Bij het inchecken blijkt het goed dat Michelle voor ons bedden had gereserveerd, want het zit verder helemaal vol. Onze bedden zijn verspreid over de kamer, die we met zo'n 30 anderen delen, maar de bedden zijn prima. Ieder heeft een eigen plek voor spullen, een eigen ventilator en twee eigen stopcontacten. Wat een luxe. Het is inmiddels half 9 en na een ontbijt met een cakeje en een lunch met een tros bananen, hebben we behoorlijk trek. We bestellen eten bij het hostel. Het duurt helaas erg lang voordat het komt, maar dan is het gelukkig wel lekker. Na het eten neem ik afscheid van Clotilde. Daarna hebben we nog gezwommen.

Pfff erg slecht geslapen. Veel mensen gingen vanochtend naar Angkor en vervolgens vertrokken continu mensen. Helaas deden ze dit niet allemaal even stil.. Samen met Pia en Marguerite ontbijt ik in een zijstraat van Pub Street met een Frans ontbijtje. Daarna checken we uit, zwemmen we, nemen we afscheid van Michelle en gaan we terug naar Samrong. Het was weer een goed weekend!

els

Leuk!

Lieve Nienke,'
Net je mail gelezen,waar we steeds met belangstelling naar uitkijken Leuk wat je weer meegemaakt hebt. We wensen je een heel fijne verjaardag toe!

Oma en Opa

Van harte gefeliciteerd Nienke ,fijne dag toegewenst!

Aukje

Lieve, Nienke,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Benieuwd hoe je het gisteren hebt gevierd. Ik geniet van je verhalen. Veel liefs van ons allen.

Aukje