Stortbuien en tekeningen

Afgelopen weekend zijn we naar Siem Reap geweest. Met zijn vijven in de taxi is hier gewoon normaal en bespaard ons weer wat geld! Lekker knus zo met zijn vieren op de achterbank, gelukkig hebben de taxi's airco en is het maar een ritje van 3 uur! Eenmaal aangekomen checken we in bij ons hostel en gaan we eten. Wat genieten we daar in de weekenden toch enorm van, zowel van de smaak als van het eten met een mes! Ja, in Samrong hebben we enkel lepels en vorken. Snijden doe je hier met een lepel. Vrijdagavond/nacht hebben we afscheid genomen van een deel van de vrijwilligers voor wie het er alweer op zit... Zaterdag probeerden we uit te slapen, maar Katherine, die naar de zonsopgang in Angkor ging, had zich verslapen, waardoor Ruth onze kamer in kwam om haar wakker te maken. Toen Katherine eenmaal wakker was begon ze met veel lawaai en vreemde geluiden haar spullen klaar te pakken en toen ze vertrokken lieten ze het licht aanstaan, waardoor Clotilde haar bed uit moest om het licht uit te doen. Heel fijn om kwart voor vijf 's ochtends. Gelukkig daarna nog een beetje kunnen slapen en naast het zwembad ontbeten met American Pancakes. De rest van de dag hebben we gezwommen en zijn we naar een massagesalon geweest, waar ik een rug en schouder massage kreeg. Waarom de masseuse opeens over mijn benen liep is me nog steeds een raadsel...

Zondagmorgen hebben we genoten van een brunch in een Frans restaurantje. Wat een heerlijke croissants hadden ze daar! Daarna nog wat rondgelopen door de stad en gezwommen totdat we weer door de taxi opgehaald werden. We kregen in Samrong als avondeten zomaar patatjes, ze hadden niet veel smaak, maar alles beter dan witte rijst!

Vanaf maandag geef ik les met Clotilde, nog steeds aan de Kindergarten en Level 2. In Kindergarten oefenen we het alfabet, het weer, tellen en dieren. Bij Level 2 proberen we de kinderen het verschil te leren tussen het ABC zoals je het opzegt en het fonetische ABC. Dit is nog een heel gedoe, maar ze beginnen het nu een beetje door te hebben. Lastig is dat in beide groepen de verschillen zo groot zijn. Op de test van vrijdag waren in beide groepen cijfers variërend tussen de 2 (alles fout) en een 10 (alles goed). Hopelijk kunnen we de afstand wat verkleinen!

Vandaag begon in de middag een enorme regenbui, die nu nog steeds bezig is. De kinderen vonden het fantastisch. Ze renden buiten en hielden watergevechten. De paar kinderen die bij mij in het klaslokaal bleven, waar we redelijk droog bleven, hadden het koud. Dit terwijl het nog steeds 28 graden was. Heerlijk een dagje wat koeler weer! Heb vandaag weer een hele berg tekeningen gekregen, erg lief!

Peter Markensteijn

Yes, yes, yes,
Snijden doe je met een...

...lepel?!

Andrea

Lieve Nienke, ontbijt ik inde trein met een droge cracker, zit jij aan de pancakes! Oh, alleen in het weekeinde.... Geniet van je ervaring, jeverhalen zijn erg leuk om te lezen. Liefs Andrea

Marije

Lieve nien,

Wat klinkt het allemaal geweldig!
Ze boffen maar met zo'n leuke lerares als jij!

xxxx Marije

Els

Hoi Nien, leuk om je verhalen te lezen. Volgens mij heb je je draai aardig gevonden. Geniet er van!!!! X