Reizen

Om van Umphang naar Sri Lanka te komen heb ik weer een hele wereldreis moeten maken. We begonnen zaterdag om 11.45 met de lokale bus, wat een 4×4 truck bleek te zijn (hoe kan het ook anders). De volgende vijf uur reden we door de bergen, mensen stapten in en uit. Als het vol zat, stonden mensen achterin of zaten ze op het dak. Onderweg was er een soort paspoortcontrole, waar ik wel een beetje zenuwachtig van werd aangezien mijn visum zondag verloopt. Om 16.45 kwamen we aan in Mae Sot, waar we twee uur moesten wachten tot de nachtbus. De nachtbus was weer een erg vermoeiende tocht, met weinig slaap. Ook hier drie keer politiecontroles, maar als ik enkel mijn paspoort in mijn hand had was het al goed. Wat een geluk, want inmiddels was mijn visum verlopen. Uiteindelijk om 3.10 aangekomen in Bangkok, waar ik een taxi nam en duidelijk maakte dat ik niet de tolweg wilde nemen. Het eerste stuk stond kwam het water op de straat tot aan het portier van de auto, de chauffeur grapte: vandaag ben ik geen taxi, maar een boot. Keurig afgezet voor de vertrekhal van het vliegveld, waar ik tot zes uur moest wachten. . Daarna inchecken en het land uit. De vrouw zei dat ik een dag overstay had, dus ik bevestigde dat en toen zei ze dat ik niet hoefde te betalen. Uhm oke, prima. Ik moest even naar een andere balie waar ik een stempel kreeg en dat was alles. Daarna lekker ontbeten met donutjes, geld omgewisseld en op naar het vliegtuig. In het vliegtuig viel ik in slaap, waardoor ik de vertraging van een uur niet heb gemerkt, daar kwam ik pas bij aankomst achter. Nog een filmpje gekeken, pitch perfect 2, wat wil je nog meer. In Sri Lanka aangekomen bleek mijn 3 maanden visum, waar ik erg veel gedoe mee heb gehad, toch gewoon geldig. Heel fijn! In de aankomsthal zag ik nog niemand en ook buiten niet. Geprobeerd contact te zoeken, maar geen gehoor. Weer naar binnen gegaan en toen wel het bordje met mijn naam gevonden. Vervolgens stond mij en de andere vrijwilligers nog een busrit van 3 uur te wachten. Daarna aangekomen bij het Green House, ik slaap in een kamer met 7 andere meiden. Prima kamer, met een soort van lauwwarme douche! Nog wat gepraat en vroeg naar bed!

Reacties

Reacties

papa

Het klinkt als een soort survival, al dat gedoe en gereis. Stoer hoor, hoe je daar allemaal mee om gaat!

Liselotte

Wat een reis! Veel plezier in mooi Sri Lanka!

mama

Nien ik ben super trots op je hoe je dit allemaal doet. Zeker het reizen in je eentje met veel onzekerheden zoals niet weten of je op tijd komt, of je visum geaccepteerd wordt etc. heb je zó goed opgepakt.

Nog 2 maandjes. Ik tel ze af maar waarschijnlijk
gaan ze voor jou te snel voorbij. Geniet van alles!

Kus, mama

Els

Wat een avontuur! Goed hoe je het allemaal doet!
Veel plezier nog en voor je het weet is je avontuur voorbij!
Geniet, geniet en geniet!!!!!

Kevin - Travel Active

Hoi Nienke,

Leuk je te volgen.
Succes met je volgende avontuur op het prachtige Sri Lanka!

Groetjes van het Travel Active team

Marije

Het was even spannend, maar jij heb dit supergoed opgepakt!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active