Bomen kappen, olifanten wassen en een hiking

Vandaag begonnen we de dag met het omkappen van bananenbomen, hiervoor hadden we slechts een hakmes. We hebben allemaal twee bomen gekapt en vervolgens in kleinere stukken gehakt. Deze stukken brachten we naar de truck, zo lag uiteindelijk de hele achterbak vol. Onze gids vertelde dat we op de bananenbomen konden zitten en dan naar de olifanten zouden gaan. Wij dachten dat het een grap was, maar nee.. Die mensen waar wij altijd vol verbazing naar kijken, die achterin zitten op de rand van de auto. Die mensen, dat waren wij nu. Redelijk gevaarlijk, maar een hele belevenis. Bij de olifanten aangekomen gaven we hen de bananenbomen te eten. Daarna hadden we ter plekke zelf een lunch, voetbalden we en vervolgens reden we op de rug van de olifanten het water in. De gids zei dat een van ons op het kleine olifantje kon, we geloofden het niet echt, maar zijn vorige 'grapjes' bleken ook allemaal serieus te zijn.. Gelukkig was het dit keer echt een grapje. Heel gaaf om zonder zadelachtig iets op de rug van een olifant te zitten! In het water konden we de olifanten, en onszelf, wassen. Hierna reden we een stuk met de truck en begonnen we aan onze hiking tour. Bij hiking dachten wij aan een tocht door de jungle, maar kennelijk verstaan ze hier onder hiking een berg beklimmen, zonder normaal pad. Het uitzicht bovenaan was fantastisch en eenmaal terug in de truck voelde het goed, maar tijdens het klimmen en dalen was het erg zwaar voor de benen. Eenmaal terug bij het vrijwilligershuis konden we wel een douche gebruiken. Daarna gegeten, even naar de 7eleven geweest voor de nodige koekjes en vervolgens bijkomen van een heerlijke, maar vermoeiende dag.

Marije

Wat een avonturen!