Bangkok

De busrit naar Bangkok was prima! De bus was half leeg, waardoor ik twee stoelen had voor mij en mijn spullen. Ook kregen we een ontbijtje van ijskoffie, een sapje en een cakeje. Bij de grens kregen we een pasje om onze nek, zodat duidelijk was in welke bus we na de grens moesten stappen. Eerst moesten we het land uit, daarna konden we onze spullen ophalen en vervolgens Thailand in. Ik had duidelijk aangegeven welke datum ik weer het land uit zou gaan, maar heb toch het verkeerde visum gekregen. Deze is een dag tekort geldig, even zien hoe we dat gaan regelen.. Na de grens kregen we lunch en vervolgens reden we verder naar Bangkok. Om half vijf komen we daar aan, buiten staan direct taxichauffeurs te roepen. Maar een verderop is een goed geregelde taxistandplaats, waar ik dus naartoe ga. Op deze manier verwacht je een betrouwbare taxichauffeur te hebben, maar helaas. De taxichauffeur gebruikt de tolweg en laat mij betalen, vervolgens blijkt hij de weg niet te weten en blijft maar een beetje rond rijden. Pas als ik boos word, vraagt hij ergens de weg. Na een halfuur in deze taxi dan toch eindelijk aangekomen in het guesthouse. Mooie knusse kamer en heerlijke club sandwich in het restaurantje.

De volgende ochtend ben ik zo dapper dat ik alleen op pad ga. Bij de receptie vraag ik naar een koffietentje. De vrouw wijst er twee aan, maar beiden zijn zondags gesloten. Maar wat zie ik daar?? Starbucks!! Heeeerlijke koffie en muffin, je mag jezelf best af en toe verwennen. Tijdens dit hemelse ontbijt heb ik de plattegrond bekeken en een tempel gespot die hier vlakbij is. De Wat Kak, ja ik heb de naam ook niet verzonnen, is erg mooi versierd. Onderweg zie ik hetzelfde flesje water dat ik gisteren voor 20 Baht uit de minibar heb gehaald, nu is het echer maar 8 Baht. Dus ik koop het en stop dit flesje terug in de minibar. Na dat dure taxiritje van gisteren en het dure ontbijtje van vandaag moet je op de kleintjes letten. Terug in het hotel pak ik mijn spullen in en wacht in de lobby op mijn pick-up. Ik wacht, en wacht, en wacht. Na een uur, als ik net probeer te bellen, komen ze dan eindelijk. Met de taxi gaan we weer naar het busstation. Vreemd dat deze taxichauffeur de tolweg niet hoeft te nemen en het ritje de helft van de prijs is van dat van gisteren.. We gaan met de bus naar Singburi. In de bus zit ik naast een monnik, die aan het telefoneren is, een grappig gezicht. In Singburi worden we opgehaald met een 4x4 truck, waar we in de achterbak zitten.

Reacties

Reacties

Papa

Ja, al die dingen met geld...
Je moet steeds alert blijven dat je niet wordt genept. Goed gedaan hoor, Nienke.

Els

Busrit is heel herkenbaar. Taxi's trouwens ook!
Tip: laat altijd de meter aan zetten. Anders een andere taxi nemen. Ze proberen het altijd!

Marije

Dapper meisje!
xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active