Een typische dag in Cambodja

Mijn wekker staat sochtends om 7 uur, ik ga iets later mijn bed uit, doe mijn kleren aan en ga ontbijten. Moeite doen om er hier goed uit te zien? Daar hebben we simpelweg de energie niet voor. 7.15 staat ons ontbijt meestal klaar, sinds de eerste week hebben we vrijwel geen rijst meer gehad als ontbijt. Waarschijnlijk hebben onze complimenten bij ander eten, zoals fruit, pannenkoeken en brood geholpen! Na het ontbijt was je je bord af, pak je je spullen en om 7.40 fietsen we naar school. Om 8 uur begint de les in Kindergarten. De kinderen zeggen het welkomsriedeltje op als je binnen komt lopen. 9.00 pauze, 9.20 les, 10.00 pauze, 10.20 les. Om 11 uur is de school afgelopen en fietsen we weer terug naar 'huis'. Ik neem meestal een douche om bij te komen van de hitte. Dan even relaxen en om 12 uur lunchen, met helaas nog steeds rijst. Daarna is het tijd voor chillen in de hangmatten, lezen, schrijven, etc. Om 13.40 fietsen we weer naar school. Smiddags geef ik les aan Level 2. Ook hier eerst een uur les, dan pauze van 20 minuten, les voor 40, enz. Om 17 uur fietsen we weer naar huis en soms halen we onderweg een ijskoffie. Ook hierna neem ik weer een douche, door de hitte en al het zand voel je je continu vies, maar ook daar wen je aan. Om 18 is het avondeten en daarna is er behalve kaarten niet veel te doen. Maar de dagen zijn behoorlijk vermoeiend, dus om een uur of negen liggen we meestal al in bed.

Afgelopen week was er een tekort aan vrijwilligers in de school. Daarom hadden wij hulp van level 5 kinderen en die hulp kon ik goed gebruiken. Uitleg geven is zoveel makkelijker als er iemand bij is die de moeilijke dingen even in Khmer kan vertalen!

Reacties

Reacties

Peter Markensteijn

Jij ziet er toch altijd goed uit!
Leuke stukjes weer.

Els

Het is elke keer weer leuk om je berichtje te ontvangen en te lezen!!! Veel plezier!

Bert Ziere

Hi Nienke,
Wat leuk om ze wat van de verre wereld te leren kennen. En petje af voor het werk wat je daar doet!

Andrea

Ha Nienke, Weer een leuke verrassing dat er 2 nieuwe verhalen van je in de mail zitten! Lees het met veel plezier. Take care! liefs Andrea

Carla

Leuk verhaal weer! Al vast van harte voor morgen. Ik wens je een leuke dag toe. We hebben vorige week een kaart verstuurd, nu maar hopen dat ie op tijd aankomt.
Dikke knuffel, Carla

Leo en Carla

Van Harte Gefeliciteerd Nienke!!!!!
Veel plezier vandaag.
Blijf vooral je ervaringen opschrijven, het is leuk om te lezen! Liefs en een knuffel L&C

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active