Weekendje Thailand

Afgelopen weekend zijn we dus naar Thailand geweest. Met de taxi zijn we, met Michelle en Clotilde, naar de grens gebracht. Daar steken we zonder problemen de grens over. We moeten een formulier invullen en onze temperatuur wordt gemeten, maar een visum is voor een paar dagen niet nodig. In Thailand zijn de busjes naar Surin makkelijk te vinden en het kost bijna niets. Het is ongeveer anderhalf uur rijden, mensen stappen continu in en uit. Wij stappen eerst uit bij het verkeerde busstation. Waarna iemand alle snel ingestapte mensen weer naar buiten stuurt, zodat wij eerst onze plek weer in kunnen nemen. Het volgende station is dan toch echt Surin. De tuktuk chauffeurs hier kennen ons hotel niet. Als we dan toch iemand hebben gevonden die zegt de weg te weten, worden we naar het verkeerde hotel gebracht. Wij moeten naar het White elephant resort en dit is het Elephant resort... Gelukkig kan een vrouw hier de weg uitleggen en belanden we toch nog in het goede hotel.

We hebben gehoord dat er shoppingmals in Surin zijn dus daar vragen we naar. Zo komen we uit bij de Big C, een grote supermarkt en een Kfc. Niet helemaal wat we in gedachten hadden. Maar is ook best fijn om alle schappen met chocolade en koekjes te zien! Na Big C gaan we naar een kledingzaak, met kleding wat ongeveer 50 jaar geleden in de mode was. Boven in dit gebouw is een speelhal en bioscoop gevestigd. We lopen nog even over het marktje, maar zijn snel uitgekeken. Terug in hotel even in het vieze zwembad gezwommen, daarna schoon gewassen in de douche en vervolgens gerelaxed.

Opeens vraagt de man van het hotel in zijn beste Thais of we willen betalen. Het blijkt dat dit alleen kan in Baht, dollars en creditcards worden niet geaccepteerd. We gaan dus weer naar Big C, om te pinnen en ook gelijk eten te kopen. Bij het hotel genieten we in de tuin van ons heerlijke diner, met stokbrood, brie, donuts, wijn, koekjes en chips. Heerlijk! Daarna heb ik geskyped met de family :)

Zondag in bed ontbeten voor de tv, met croissantjes, donuts en koekjes! Daarna de spullen gepakt en onze reis terug naar Cambodja gemaakt. Voor het nieuwe visum voor Cambodja moeten we echter betalen in Thaise Baht. Wij hadden rekening gehouden met dollars en hadden dit dus niet. We moesten met een man mee terug Thailand in, om daar bij de geldautomaat te pinnen. Toen we de grens dan voor de tweede keer door waren konden we ons visum krijgen. De taxi stond ons al op te wachten, ideaal. Het was weer een heerlijk ontspannen weekend!

Oma enOpa

Lieve Nienke'
Leuk weer een berichtje van je te lezen.Wij zijn weer een tijdje in Lekkerkerkna ons weekje Tholen.Daar hebben we het goed naar onze zin gehad.Onder andere de mosseldag in Yerseke bezocht.Veel rondritjes in de omgevingHeel leuk was de zeiltocht op de Oosterschelde met vrienden van Leo.Daar hebben we op een zandbank66zeehonden geteld imponerend gezicht Kijken uit naar je volgende mail.
Veel liefs,
Oma en Opa